Site navigation : Home » LV-7476 » Reviews

Uitlaat - GP - Malaguti F12 [LV-7476]

By Jorrit op maandag 08 april, 2013 5 of 5 stars!
Uitlaat - GP - Malaguti F121
Voor de prijs is het een redelijk prijzige uitlaat, (maar hier wel het goedkoopste) maar daar krijg je wel onderhoudsvrij roestvaststaal voor terug. Als je roestige pijpen zat bent, en/of niet van poetsen houdt, is dit de oplossing! Qua prestaties is hij iets beter dan een standaard uitlaat, maar wat ik lees op de fora is het verschil niet denderend.

In mijn geval wel, gezien de originele uitlaat behoorlijk dichtgekoold is.

Leveringsomvang:

De uitlaat wordt met de nodige montagemiddelen geleverd, en twee sets rollen van 4,3 en 4,7 gram voor de standaard variateur. (minarelli) Hier is toch wel een minpuntje op te merken, waarom een RVS uitlaat verkopen, en er verzonken bouten bij leveren voor montage? Zelf heb ik de bouten vervangen voor RVS, maar het had natuurlijk mooier geweest als deze inbegrepen waren in de set. Maar over het algemeen is alles wel compleet en direct te monteren.

Montage:

Een fluitje van een cent. Oude uitlaat eraf, en als je de bouten die de beugels vastzetten nog een beetje los hebt zitten kan je vrij eenvoudig de uitlaat monteren.

Powerband:

Voor een standaard cilinder doet deze uitlaat het prima. Eerst had ik een Airsal T6 50 snel cilinder, maar deze laat het op lage toeren een beetje afweten, wat ook door de cilinder zelf komt. Ontgrensd was het toch wel een beetje teveel van het goede, en zelfs met de begrenzing kwam de scooter ruim boven de 70km/u. uit. Omdat de scooter voor woon/werk verkeer is bedoeld, heb ik uiteindelijk besloten om toch maar de cilinder te vervangen voor een standaard DR 50cc, en de prop terug te lassen. (de doorlaat van de prop is wel opgeboord van 11 naar 13mm)

Ervaringen:

Op zich een mooi uitlaatje, en hij doet het ook prima op een standaard ontgrensde setup. Wat wel opvalt bij het rijden is dat de uitlaat soms een beetje resoneert, wat komt doordat de wanddikte van de pijp aan de dunne kant is. Het is RVS, dus qua sterkte zit het wel goed, maar dit is toch wel een ding wat opvalt. Het gewicht daartegen is ook een stuk lager dan een stalen pijp.

Pluspunten:

- RVS, dus weinig onderhoud
- Lichtgewicht
- Goede powerband op een standaard cilinder
- Niet erg luidruchtig (op een standaard cilinder, met de airsal was het compleet anders)

Minpunten:

- Geen RVS bevestigings materiaal
- Het eerste deel van de pijp (aan de cilinder) is niet van RVS.
- Wanddikte is dunner dan een stalen pijp, dus soms wat resonantie